martes, 10 de diciembre de 2013

PIPERRAK

PISKERRA


Pedro Laborda, kitarra
Kandi Alvarez, ahotsa ta teklatuak
Eduardo "Waldo" Reimóndez, baxua
Jose Samanes, kitarra
Suso, bateria
 Eva Fernadez, bateria

Piskerra talde naparra Tutera herrian sortu zen 1985. urtean. Maketatxo bat ekoiztu ondoren, 1986. urtean, bere lehen diskoa plazaratu zuten, "Apuñálalo". Bi urte ta gero, "V Centenario” (1988), bere bigarren lana, ekoiztu zuten Tsunami estudioetan (Donostia). 1990. urtean, RDK zigiluak diskolan berri kaleratzeko aukera eman zien. Lehena "Demasiado cielo sobre nuestras cabezas” (1991) izan zen. Bertan, Silvio Rodriguez jaunaren bertsio bat moldatu zuten, “Sueño con serpientes”. Gutxira, Suso Yera baterijoleak taldea utzi zuen eta Eva Fernandez andreak ordezkatu zuen. Berarekin, 1993. urtean, Piskerrako kideak bere azken disko izango zena ekoiztu zuten, “Ziudad zoologicada”, Madril hiriko Box estudioetan. Victor Jara jaunaren “Ni chicha, ni limoná” kantua bilmoldatu zuten lan horretan.

1994. urtean, Piskerra taldea agur esan zuen, Bardeetako tiro zelai militarraren kontrako martxa batean kontzertu bat eskeiniz, Tutera herrian. Halaere, 2010. urtean, 16 urte ta gero, Suso Yera lagunaren omenezko kontzertu baterako elkartu ziren Piskerra taldeko kideak. Momentu horretan, Kandi abeslaria Tarragona bizi omen zen eta "Kandi i els que Son" izeneko banda batean jotzen zuen. Beste aldetik, José jaunak Mala Vela taldean zebilen eta Eva baterijoleak Lambrettos taldean.



PISKERRA se formaron en Tudela (Navarra, Europa), a principios de 1985, aunque cada componente del grupo residía en un pueblo distinto de La Ribera navarra, como Arguedas o Valtierra. Tras editar una maqueta, Piskerra ficharon al señor Kandi Alvarez (voz y teclados) en Septiembre de 1985. En pleno boom punk, Jose Samanes, Pedro Laborda, Eduardo "Waldo" Reimóndez, Santi Lorente, Suso Yera y Kandi apostaron por un hacer un rock más callejero. En 1986, Piskerra grabaron su primer disco, "¡Apuñálalo!" con la colaboración de Carlos Abad. Buen rock afilado y bardenero con canciones como "Luis" o “La vida en el campo”, en cuya letra protestaban contra el polígono de tiro de Bardenas.

En Abril de 1988, Piskerra presentaron su segundo álbum, “V Centenario”. Fue grabado en los estudios Tsunami (Donostia) y contenía canciones con una buena base rítmica, bonitas guitarras y la voz personal de Kandi. En 1990, la discográfica RDK se interesó por ellos y editó los dos últimos trabajos de Piskerra. El primero fue “Demasiado cielo sobre nuestras cabezas” (1991) que fue grabado en los estudios BOX (Madrid). Buenos temas rockeros con una medida sección rítmica, variedad de composiciones y una versión de “Sueño con serpientes” de artista Silvio Rodriguez. Ese fue el último disco de Suso Yera como batería de Piskerra. Posteriormente, Suso formaría parte del grupo El Perro Verde junto a otros ex mienbros de Piskerra.

Eva Fernandez tomó las riendas rítmicas de los Piskerra y, en 1993, la banda navarra entró a grabar su ultimo disco, “Ziudad Zoologicada”, en los estudios Box (Madrid). El disco incluía una curiosa versión de Victor Jara, “Ni chicha, ni limoná”. El último concierto de Piskerra fue en Tudela, durante una marcha contra el polígono de tiro de Bardenas, en Junio de 1994. En 2010, 16 años despues de su separacion, los Piskerra se reunieron en Tudela para dar un concierto en homenaje al fallecido Suso Yera. En ese momento, Pedro y Eduardo ya habian dejado la música, Kandi estaba en Tarragona, donde formó otra banda llamada Kandi i els que Son, José tocaba en el grupo Mala Vela y Eva en los Lambrettos.


APUÑALALO (1987)

1. Lluvia
2. Apuñalalo
3. Noiztik dirua kausa da
4. Ultimos movimientos
5. Amets bat
6. La vida en el campo
7. Caretas
8. Luis
9. No saben que esta vacante
10. Topica utopia
11. Despues de una esnifada no queda nada


ZIUDAD ZOOLOGICADA (1993)


1. Los residuos a despojo (se te parecen)
2. El puente sobre el río Mierda
3. Tanta rabia, tanta fe
4. Ni chicha, ni limoná (cover Victor Jara)
5. Piel tan dura
6. Y dicen algunos
7. Ziudad zoologicada
8. Espero seguir así
9. Gabriel Celaya
10. Rejas oscuras
11. Habla
12. Sobre ruedas


Piskerra was a basque rock and roll band. They were from Valtierra and Tudela (Navarre, Europe).

DISCOGRAPHY

1985. Maketa/Demo
1987. "¡Apuñálalo!"
1988. "V Centenario"
1991. "Demasiado cielo para nuestras cabezas"
1993. "Ziudad zoologicada"


PIZTIAK



Ondarroan (Bizkaia) 1991n sortutako taldea. Txomin Uribe (gitarra eta ahotsa) eta Josu Aranbarri (ahotsa eta baxua) Tu-k pop-rock taldean aritu ziren 80ko hamarkadaren amaieran, eta euskal talde onenari emandako saria irabazi zuten Bilbo Hiria Pop-Rock Lehiaketan. Biak dira Piztiaken hasierako formaziotik geratzen diren bakarrak. Rock&roll taldea da, gitarren indarran eta ahotsaren melodian oinarritzen dena, hitzen kutsu poetikoarekin batera. Taldea inoiz desegin ez bada ere, etenaldi luzeak izan ditu, eta 2013. urtean laukote formatura itzuli da.

Piztiaken lehenengo grabazioa "Huts nazazu" (Elkar, 1991) mini-LPa izan zen. Josu Aranbarri eta Txomin Uriberekin batera Bernar Ituartek (gitarra) eta Justo Urkirik (teklatua) osatzen zuten taldea. Bateria jotzailerik ez zuenez, Delirium TremensekoJuan Jose Iurrita Txufu-k eta Jimmy Arrabitek (Itoiz, King Mafrundi) lagundu zieten grabazioan. Urte berean Ez naiz ezer (Elkar, 1991) singlea kaleratu zuten, bere lehenengo lan luzearen aurrerapen gisa. Ordurako Carlos zen taldeko bateria jotzailea. "Hasi orduko" (Elkar, 1992) soinu gordin eta gitarrazalez hornituriko 12 kantuz osaturik zegoen -CDan 13 ziren-, tartean Lou Reed kantari estatubatuarraren "White light-White heat" abestiaren bertsio euskaratua ("Argitan berotan"). Ekoizpena Jean Phocas, Juan Carlos Perez (Itoiz) eta Piztiaken artekoa izan zen. Taldeak horrela azaldu zuen disko honetan izandako eboluzioa: "Rock'n'rollean murgildu gara. Piezak aurreko diskoan agertzen direnak baino motzagoak eta indartsuagoak dira. Huts nazazu diskoan Tu-k gure aurreko taldearen eta Piztiaken arteko bidea islatzen zen. Bertan, pop eta rock estiloen nahasketa jorratzen genuen. Orain gure bidea aurkitu dugula uste dugu: rock'n'rolla. Garapena izan da".

Disko hau aurkezten ari zirenean Carlosek taldea utzi zuen eta Peio Larrañagak (Jotakie) hartu zituen bateria jotzaile lanak, gaur egunera arte dirauena. Zazpi urte itxaron behar izan zuten zaleek Piztiaken inguruan zerbait jakiteko, baina itxaronaldiak merezi izan zuen. Argia eta itzala (Gaztelupeko Hotsak, 1998) teklaturik gabe eta Jesus Galan gitarrista berriarekin grabatu zuten, hortaz, soinua askoz gogorragoa eta indartsuagoa da, kantu batzuetan sei edo zazpi gitarra daudelarik. Jose Lastra teknikariaren lana goraipatu zuen taldeak: "Berehala ulertu zuen kontzeptua. Guk berari ezer esan gabe, REM, Pearl Jam eta Dream Syndicateren diskoekin etorri zen. Maketa entzunda, bazekien gustuko taldeak genituela" (2). Lehen diskoetatik taldearentzat hitzak sortzen aritutako Kirmen Uribeidazleak pisu handiagoa hartu zuen lan honetan.

"Zero" (Gaztelupeko Hotsak, 1999) hirugarren disko luzea lan kontzeptuala izan zen; liburuaren eta diskoaren arteko hibrido bat bezala definitzen dute taldekideek. Eta honen ostean berriz etenaldi luzea egin behar izan zuten, ume asko agertu zirelako taldekideen bizitzan, azaldu zutenez. Beste zazpi urte igaro ziren hirukote bihurturik itzuli arte -Jesus Galanek taldea uztea erabaki zuen-. Josu Eizagirre bideoartistarekin Euriaren zain (Gaztelupeko Hotsak, 2006) ikusentzunezko obra prestatu zuten Txomin Uribek, Josu Aranbarrik eta Peio Larrañagak, eta Ondarroako Kafe Antzokian grabaturiko kontzertu berezia CD/DVD formatuan kaleratu zuten. Horren aurretik, 2002an, "Munduan dugun bazterra" kantua sortu zuen AEKEgunerako. "Gabeko kalapitxixak" (Buztenbaltza, 2009) da Piztiak-en azken lana. Tu-k taldearen kantu bat berreskuratu dute disko horretan, "Pornographiaz", Kirmen Uribek 15 urte zituela idatzitako letra batekin, eta Petti kantariaren kolaborazioa izan dute. Egitasmo zabalago baten lehen atala da diskoa; film labur bat eta pintura erakusketa bat etorriko dira ondoren. 2012n Jesus Galan gitarrista taldera itzuli zen, eta Ondarroako Marabilli jaialdian egin zuen Piztiak-ek formazio zahar-berriaren aurkezpena... 2015. urtean "U" disko berria!!


 Oraindik ere, asko errebindikatu beharreko euskal pop talde haundia da Piztiak. Ondarroa herrian (Bizkaia) 1991. urtean sortutako taldea da. Txomin Uribe (gitarra eta ahotsa) eta Josu Aranbarri (ahotsa eta baxua) Tu-k taldean aritu ziren 80ko hamarkadaren amaieran, eta euskal talde onenari emandako saria irabazi zuten Bilbo Hiria Pop-Rock Lehiaketan. Biak dira Piztiaken hasierako formaziotik geratzen diren bakarrak. Rock pop taldea da, gitarren indarran eta ahotsaren melodian oinarritzen dena, hitzen kutsu poetikoarekin batera. Taldea inoiz desegin ez bada ere, etenaldi luzeak izan ditu.

"Hasi orduko" (Elkar, 1992) soinu gordin eta gitarrazalez hornituriko 12 kantuz osaturik zegoen, tartean Lou Reed kantari estatubatuarraren "White light-White heat" abestiaren bertsio euskaratua ("Argitan berotan"). Ekoizpena Jean Phocas, Juan Carlos Perez (Itoiz) eta Piztiaken artekoa izan zen. Taldeak horrela azaldu zuen disko honetan izandako eboluzioa: "Rock'n'rollean murgildu gara. Piezak aurreko diskoan agertzen direnak baino motzagoak eta indartsuagoak dira. Huts nazazu diskoan Tu-k gure aurreko taldearen eta Piztiaken arteko bidea islatzen zen. Bertan, pop eta rock estiloen nahasketa jorratzen genuen. Orain gure bidea aurkitu dugula uste dugu, rock'n'rolla. Garapena izan da".

http://www.badok.info/euskal-musika/piztiak


Piztiak (en euskera, Las Fieras) es un soberbio grupo pop rock surgido en Ondarroa (Bizkaia, Europa). Proceden de otra banda ochentera, llamada Tu-k, pero, se cambiaron de nombre tras fichar por el sello Elkar en 1991. Desde entonces, Piztiak han grabados siete discos maravillosos, que incluyen curiosas versiones en euskera del "Blue monday" de New Order o el clásico "White light/White heat" de Lou Reed ("Argitan berotan"). Tras su debutar con el mini disco "Huts nazazu" (1991), Piztiak editaron el álbum, "Hasi orduko" (1992) con ayuda del productor JC Perez (Itoiz). Buenos temas de pop rock en euskera, más rigurosos y crudos que antes.

Tras sufrir un forzado parón, Piztiak regresaron con otro estupendo disco, "Argia eta itzala" (La luz y la sombra) en 1998. Más fuertes que nunca, con la crudeza de un rock destilado en blanco y negro. Pero, la banda Piztiak jamás ha sido sólo música, pues siempre ha existido un concepto detras de cada paso. Todo está bien unido, sus letras, su música, imágenes o directos. Por ejemplo, en el disco "Zero" (1999), editado bajo el sello vasco Gaztelupeko Hotsak, Piztiak recogieron canciones que hablaban de los vacíos en la vida, era un híbrido entre un disco y un libro, recorriendo todas la gama de la paleta del rock. El poeta y escritor vasco Kirmen Uribe (hermano de Txomin) ha colaborado con ellos desde los tiempos de Tu-k. En 2015, la banda de Ondarroa regreso con ganas con "U", un álbum que recupera la esencia de aquellos agitados años 90, tras discos más dispersos, como "Euriaren zain" (2005) o "Gabeko kalapitxixak" (2011). Los nuevos temas "Ametsik ederrena" y "Bixitxi marabilli re" han gozado de sendos videoclips.

http://piztiak.wordpress.com

...............................................................................................

Piztiak is a basque pop rock band. They are from Ondarroa (Bizkaia, Europe).

DISCOGRAPHY

1991. "Huts nazazu"
1992. "Hasi orduko"
1998. "Argia eta itzala"
1999. "Zero"
2005. "Euriaren zai"
2011. "Gabeko kalapitxixak"
2015. "U"


JUN DA BERTAN

 "Jun Da Bertan"


PLAN B


  "Deja de llorar"


"Ver, Oir Callar" (2007)

1- La Gente
2-Que Todo Termine
3- Si Tu Estas
4- Fracaso
5- No Te Lo Crees Ni Tu
6- Emergencia
7- The Show Is Over
8- España Se Muere
9- For The Good Times

"Outlaw"

"Sensacion"



"Maketa" (2005)

1- John Waine Gacy
2- Rotaflex
3- No Olvidaremos
4- Sensación



PLATERO Y TU


PLEASURE FUCKERS


PLEXUS



Plexus talde naparraren pop kanta bat, beraien lehen ta azken diskotik, "Paseando por las nubes", 2001. urtean kaleratua. Taldea desegin ondoren, Olatz abeslariak eta Carlos bateriak, Virüs, Las Perras del Infierno, edo Las Furias bezalako taldeetan jarraitu zuten jotzen. Merchek, aldiz, Burbuja proiektua sortu zuen.

Olatz Alberdi (voz)
Pedro Pegenaute (guitarra)
Egoi Saraldi (guitarra y coros)
Imanol Osácar (bajo)
Merche Blasco (voz)
Carlos del Valle (batería)


Una canción de los Plexus, una estupenda banda indie pop de Pamplona (Navarra). Su álbum "Paseando por las nubes" fue grabado en los estudios Arion de Iruñea entre el año 2000 y 2001. Tras la disolución del grupo, Olatz y Carlos formaron parte de grupos como Virüs, Las Furias o Las Perras del Infierno. Colaboraron también en el disco... Regina (teclados), Sergio (percusión), Roberto Meyer (teclados y arreglos de cuerda), Jon Ulecia (teclados y arreglos de cuerda), Jorge Senosiain (trompeta), Joseba Baztan (trombón), Yolanda Uriz (flauta), Amaia Martínez (viola).

PASEANDO POR LAS NUBES (2001)

1. Pink and blue
2. Paseando por las nubes
3. Liar
4. Shout!
5. Silvie et Francois
6. Silver
7. Supernova
8. In summer
9. Seis
10. Tu dois aller
11. Radio


A nice song of Plexus, indie pop band of Pamplona (Navarra). The album "Paseando por las nubes" was recorded in 2001 in Arion Studios. After, members like Olatz and Carlos formed Virüs, a amazing pop punk band. Look their albums "Sintonia nuclear", or "Manual para el perfecto cardíaco".

  

PLEYADE



Marta Aldama, ahotsa
Mentxu Herreros, baxua
Rosa Soleto, kitarra
Espe Llave kitarra
Ana Elguea, bateria

Pléyade musika taldea 80. hamarkada erdialdean sortu zen Gazteiz hirian. Heavy rock estiloko zale amorratuak ziren emakume gazte batzuk eratu zuten. Rock & Metal Gazteiz kolektiboko kideak ziren eta, horregatik, Rock DAM, Forjas Alavesas, UTM, Merlin, Requiem edota BO2 bezalako taldeekin batera hainbat maketa, bilduma eta kontzertu egin zituzten bere garaian. 1988. urtean, Cuvyco arabar zigiluak kaleratutako "Rock a todo Gas...teiz" bilduman agertu Pléyadeko kideak.

1993. urtean, agur esan zuten, bi maketa eta ia hamar urteko ibilbidea egin ondoren. Marta Aldama abeslaria bateria jotzen jarraitu zuen, Reverendo Parker edota Xeta Pasote bezalako taldeetan. Bere aita zenari, Tito Aldama, Hertzainak taldeko saxofoi jole ezagunaren omenaldian ere parte hartu zuen 2012. urtean.
.....................................................................
Pleyade fue grupo de heavy rock surgido en Vitoria/Gasteiz (Araba, Europa) en 1984. Su nombre proviene de la mitología griega ya que las Pléyades son las sietes hijas de Atenea que Zeus reconvirtió, primero en palomas y luego en estrellas, para que no fueran cazadas por Orion. Hubo varios cambios en la formación, en los inicios, la banda estaba formada por Eva (voz), Mentxu Herreros (bajo), Espe Llave (guitarra) y Ana Elguea (batería). Posteriormente, Susana Díaz se incorporó sus teclados dandole a la banda nuevos bríos, la guitarrista Rosa Soleto sustituyo a Espe y Marta Aldama relevó a Eva. En pleno auge del rock heavy y el punk rock en Euskal Herria, las Pléyade se inclinaron poco a poco hacia el rock melódico americano. Grabaron un par de maquetas, compuestas de tres temas cada una, y formaron parte de un activo colectivo musical de la ciudad de Vitoria llamado Rock & Metal Gasteiz. Este colectivo organizaba conciertos en la zona y editaban maquetas recopilatorias con grupos locales, como Rock DAM, Forjas Alavesas, UTM, Merlin, Requiem, o los intrepidos BO2.

En Diciembre de 1984, Pléyade participaron en el festival Concierto Rock en el polideportivo de Mendizorroza (Gazteiz), junto a otros grupos de la ciudad como Piruleta de Hormigón y Harlem. El 8 de Marzo de 1985, con motivo del Día Internacional de la Mujer, Pléyade tocaron en Pamplona junto a las Belladona, breve pero mítico grupo rock navarro donde militaban componentes de Matraka y la vocalista de los Tahúres Zurdos, Aurora Beltrán. Y durante el verano de 1986, Pleyade dieron un concierto al aire libre, junto a Quemando Ruedas y los Forjas Alavesas, en el parque de Arriaga. En 1988, Pleyade incluyeron varios temas en un disco recopilatorio del sello Cuvyco llamado "Rock a todo Gas...teiz", al lado de grupos alaveses como Ley Seca, Master y Merlín.

En 1989, el guitarrista Josean Romero se unió definitivamente a las Pleyade que terminarían por disolverse en 1993. Después, Marta Aldama tocó la batería en varios grupos vascos, como Reverendo Parker, La Xeta Pasote (junto a Mamen Vulpes), o en el álbum póstumo de Las Vulpes, "Me gusta ser una Vulpes". En 2012, Marta organizó y participó en un cuco homenaje a su desaparecido padre, el músico Tito Aldama, el inolvidable saxofonista de los Hertzainak. En su recuerdo hubo varios conciertos en Vitoria, kalejiras y placas. Goian bego.

ROCK & METAL GAZTEIZ (1986)

1. Sacrificio
2. Reacciona
........................................­....................
Pléyade was a basque heavy rock band from Vitoria/Gazteiz (Araba, Europa). They recorded two demos and rock recopilations, like "Rock a todo Gas...teiz" (1988).

DISCOGRAPHY

1985. Demo / Maketa
1986. "Rock & metal Gazteiz"
1988. "Rock a todo Gas...teiz"

KEMEN LERTXUNDI



PÓG MO THÓN


POP CRASH COLAPSO


Pop Crash Colapso rock taldea Bilbo (Bizkaia) hirian sortu zen 90. hamarkada hasieran, Cien Años de Odio taldekide batzuen eskutik. Suziri baten moduan agertu ziren euskal musikaren estoldetatik, bapatean eta ezustean, astero astero jotzen bait zuten nunbaiten, beti ere zuzeneko sutsuak eskeiniz. Wha-wha kitarra pedalari egurra emoten zioten gustora, distortsio uhinak lortzeko. Ingelesez abestu zuten beti eta Australia lurraldeko rock talde basatiak maite zituzten, adibidez, Meanies, Cosmic Psychos... Hale ere, Patti Smith andrearen bertsioak egiten zituzten. 

Mikel Biffs, kitarra ta ahotsa 
Guilly Quintana, bateria
Txerra, baxua ta ahotsa
Txema "Fuzz", kitarra ta ahotsa

1992. urteko urtarrilean, Pop Crash Colapso taldekoek lau abesti bildu zituzten "Pigs" izeneko EP txiki batean. Ondoren, baino urte berean, London hiria joan ziren "Searching some recreation", beraien lehen diskolan luzea grabatzera. 1993. urtean, "Motherfuckin covers" single bat kaleratu zuten, Germs, The Saints edota Simpletones taldeen hiru bertsio dotoreekin. Taldea disolbatu ondoren, taldekide batzuk Safety Pins bandan jarraitu zuten aurrera.


Pop Crash Colapso fue una célebre, pero efímera banda indie rock surgida, a comienzos de los años 90, en Bilbao (Euskadi, Europa). Provenían de varias bandas after punk vizcainas, como Extraños Impulsos, o Cien Años de Odio. En muy poco tiempo, los Pop Crash Colapso lograron labrarse un buen nombre en la escena underground vasca y estatal, encandilando a la critica con varios estupendos EPs y un discazo. Pop Crash Colapso fueron coetanos de otras interesantes bandas vascas de aquella agitada época marcada por el grunge noventero y el indie rock, bandas como La Perrera, El Inquilino Comunista, Big Crunch, Lord Sickness, Los Clavos, La Secta, Ezin Izan, Nuevo Catecismo Católico, Forest Pigs, Dry Flies, Purr, o las siempre añoradas Electrobikinis (lideradas por la guapa Isabel Fernández y Miren Iza "Tulsa"). Todas a reivindicar con ganas aun hoy.

En 1991, Pop Crash Colapso grabaron dos cucas maquetas. Esta primeras maquetas, o demos, llamaron poderosamente la atención del sello madrileño Subterfuge Records, quien les editó su primer ep "Pigs" en 1992. Ese mismo año 1992, Pop Crash Colapso se fueron hasta Londres para grabar su álbum "Searching some recreation" (1992). Se editó bajo el sello Mondo Stereo, con la producción del rockero frances Kid Pharaon. En 1993, Pop Crash Colapso regresaron otra vez al estudio para grabar "Motherfuckin Covers", un curioso single con tres versiones de los grupos Germs, The Saints y los Simpletones. Fue editado por el sello Subterfuge Records. Tras la disolución de la banda, algunos de los componentes continuando su carrera rockera bajo el nombre de Safety Pins. 

PIGS (1992)

1. Pigs
2. Close to you
3. Tad Doyle
4. 7th twilight

Pop Crash Colapso was a basque rock band from Bilbao (Bizkaia, Europa). They had influences from american grunge bands or Australian rock bands, like Meanies, Cosmic Psychos...

DISCOGRAPHY

1991. Maketa / Demo
1991. Maketa / Demo
1992. "Pigs" 
1992. "Searching some recreation" 
1993. "Motherfuckin covers"