jueves, 12 de diciembre de 2013
ODIO
Larratxo (2001)
Antolin, baxua
Ion, bateria
Patxi, kitarra
Sergio, kitarra
Pikotas, ahotsa
Odio punk rock taldea Orereta herrian (Gipuzkoa) sortu zen 1979. urtean. Aldaketa batzuk ta gero, Chirolo, Gallo, Kagetas eta Pikotas osatu zuten lehen formazio finkoa. 1983. urtean, sei kantu zituen maketa bat ekoiztu zuten, baina ez zuten azkenean kaleratu. 1982. urteko apirilak 16 egunean, Odio taldea Oñati herriko punk jaialdi famatuan jo zuen, milaka punk gazteen aurrean. 1985. urtean, "Dinero del caos" izeneko disko txikia kaleratzeko aukera izan zuten IZ zigiluarekin, baina, berriro ere, arazo batzuk medio, diskoa ez zen inoiz burutu. Halaere, talde gipuzkoarrak aurrera jarraitu zuen, etengabe, kontzertuak emanez. Adibidez, 1986. urteko apirilak 6 egunean, Anoetako polikiroldegian jo zuten, Basura, RIP, Kortatu eta Cicatriz taldeekin batera.
90. hamarkada iritsi zenean, Odio taldea lehen aldiz banandu egin zen, inolako disko ofizialarik kaleratu gabe. Baina, 2000. urtean, Pikotas jaunak hiru kontzertu zahar bildu eta diskolan bakar batean kaleratzeko burutazioa izan zuen, "Todo esta podrido" izenburuaz. Diskolan horren ostean, Odio taldea berriro berpiztu zen formazio berri honekin, Pikotas, Ion, Antolin, Sergio eta Patxi jauna. 2001. urteko ekainaren 15 egunean, RIP taldeko Portu jaunaren omenaldian parte hartu zuten, Arrasate herrian.
Zazpi urtetan kontzerturik eman gabe egon ondoren, 2010. urteko maiatzak 28 egunean, Odio taldekoak bueltatu egin ziren, Antolin baxujoleari omenaldi bat eskeintzeko. 2011. urtean, 32 urte itxaron ta gero, "Esclavos del capital ¡¡Miseria para siempre!!" izeneko lehen diskoa kaleratu zuten Odio taldekoek. 2013. urtean, bi punk kantu eder (“Hijos de perra” eta “Mentiras”), ekoiztu zituzten "Gipunkzkoa” bildumarako.
http://odiotaldea.bandcamp.com
..................................................................................................
El grupo punk vasco ODIO surgió en Orereta/Renteria (Gipuzkoa, Europa), en 1979. Debutaron en fiestas del barrio de Alaberga (Orereta). Ya en 1983, los miembros de Odio grabarían una maqueta con seis temas en los estudios de Paco Flores, pero, finalmente, no se publicó. En 1985 surgió la posibilidad de editar un Ep bajo el sello vasco IZ. Se habría llamado "Dinero del caos"y, aunque se llegó a sacar una foto para la portada, la cosa tampoco cuajo al final. Aun asi, los Odio continuaron dando conciertos, como el del 6 de abril de 1986, cuando actuaron en el polideportivo de Anoeta junto a bandas como Basura, RIP, Kortatu y Cicatriz.
A comienzos de la década de los 90, Odio se disolvió sin dejar ninguna grabación oficial... Pero, en 2000, el señor Pikotas decidió recopilar las grabaciones de tres viejos conciertos en un disco, "Todo esta podrido". Tras esto, la banda vasca Odio renació con una nueva formación (Pikotas, Ion, Antolin, Sergio y Patxi). Tras siete años de parón, volvíeron para dar un concierto en honor a su desaparecido bajista, Antolin, en 28 de mayo del 2010. Por fin, 32 años después de iniciar su carrera musical, Odio editaron por fin su primer disco de estudio, "Esclavos del capital, ¡¡Miseria para siempre!!" (2011). La formación era Pikotas, Ion, Jorge, Maestro y Jafo. En 2013, Odio participaron con dos temazos (“Hijos de perra” y “Mentiras”) en un recopilatorio de punk local, "Gipunkzkoa”.
BIDEBIETA ZUZENEAN (2001)
1. Fase terminal
2. Pirata legal
3. Odio
4. Estado de excepción
5. La bomba de tiempo
6. La ciudad sin ley
7. Revolución
8. Voy a vivir
9. Chicos duros
10. Fascistas
11. Dinero del caos
12. 1992, palacios y chabolas
13. Tortura
14. Suicida
15. Cleptomanía
16. 27 de septiembre
http://www.odiotaldea.com/archivo.php
.................................................................................................................
Odio (Hate) is a Basque punk rock band. They are from Orereta (Gipuzkoa, Europe).
DISCOGRAPHY
2000. "Todo esta podrido"
2011. "Esclavos del capital ¡¡Miseria para siempre!!"
2013. “Gipunkzkoa”
LOS GOMA
"Ayer 23 de Julio, LOS GOMA, grupo mítico de Pueyo (Nafarroa, Europa), se subió al escenario con toldo verde que tantas veces hemos visto por las fiestas de La Baldorba, para "echar unos temas" como dirían ellos. Con dos refuerzos en su formación, al bajo (Iñaki) y a los teclados (Amaya), que se adaptaron a la perfección a la música pero sobre todo al espíritu del grupo que pasaba sus horas en el music-hall, Montxeras y compañía desgranaron todas y cada una de las canciones que a ellos les hicieron todo lo grande que puede ser un grupo de Puiu, y a nosotros todo lo felices que nos puede hacer cualquier grupo del mundo. (no creo que sería capaz de cantar con Piku todas las canciones de ningún otro grupo en un concierto como lo hicimos ayer, joder es que fue mítica hasta la cena en el txalé, por supuesto que no faltó el lomo).
"Soy un falso" dió inicio al concierto, anoche anduve de juerga......inició el ramillete de canciones que desgranaron incansables pasando por los dos casetes y algunas canciones más que no están editadas para el gran público. Por supuesto no faltóTortura sexual, El mundo al revés, Sin mirar el reloj, Aprovecha la ocasión, Ya no te puedo querer, 500 Años, Vicio Rural, Euskal Herria, Malatxo, Lur argia, etc....y así hasta la hora y media larga que duró el recital. Como no podía ser de otra manera hicieron la versión de rigor de la Polla Records poniendo la guinda al bolo con sabor a otros tiempos y a otras maneras."
Hombre por hombre (y mujer por mujer) la pikota fue la siguiente:
Armando: Cantó todo lo que le echaron y más. Dominó los tiempos rápidos y lentos, e hizo gala de su elocuencia en los intermedios y cuando solucionaban los temas técnicos.
Mugueta: Clavó cada nota de cada punteo (incluso Vicio Rural) rememorando los tiempos en la Almunia cuando el rock era rock
Montxo: Pañuelo a cuadros en el cuello y camiseta blanca, en nuestra opinión quien más disfrutó del bolo después de los de abajo. Impresionantes sus garbeos por los agudos en Euskal Herria, como siempre la esencia de Los Goma.
El Botas: Cuando un batería toca A GUSTO se le nota, y al botas se le notó en cada platazo, en el doble bombo, en las voces y coros.. impresionante (sólo echamos en falta las horcas del monstruo, por cierto que lo que no faltaron fueron las pegatas Alpes al Infierno).
Amaya: Muy bien en los coros. Le dió un toque más fino en lo musical con los teclados. Se le vió muy agusto, disfrutando todo el rato.
Iñaki: Concierto redondo, pasó por todos los temas con nota, y se le vió también muy agusto sobre el escenario. Seguramente tenga mucho que ver , junto con Amaya, en que el concierto del viernes haya sido una realidad, gracias.
Los de abajo: Txapó a los que aguantaron el frío, cantaron todas las canciones y no pararon de gritar, bailar, saltar, etc. bastante gente de tafalla y entre los nativos público de todas las edades. Disfrutamos como enanos.
El sonido: impecable. Se solucionaron pequeños problemas en el bajo rápidamente.
Esto es lo que dió de sí el concierto del verano, después pelotazos, viejos zorros, zordons, clementinas y toda la terminología de propia del pueblo de las rampas. Ya no lo vivimos pero lo imaginamos.
En cuanto al titular....pónganlo ustedes mismos, los hay de todos los colores, A mil por hora, Malatxo vuelve por Puiu, Sin mirar el reloj, La hora de volver a casa.....en este caso es lo de menos, lo importante fué la música.
ESKERRIK ASKO, LOS GOMA!!
OK KORRAL
Humedecidos taldetik sortu zen O.K. Korral, 1985. urte aldera. Humedecidosen estiloa anbiguo samarra zela eta, taldearen izena aldatu, musika ildoa zehaztu (rock-and-rolla, rockabillya, countrya...), eta gaztelaniaren ordez euskaraz abestea erabaki zuten Lou Olangua (ahotsa), Eba (bateria), Dani Ulazia (gitarra) eta Goiko (baxua) taldekideek. Euskal rockaren lehenengo emakume abeslarietakoa izan zen Lou Olangua (1960-2013). Berehala, Iñaki Brakamontek Goiko ordezkatu zuen baxuan, eta laukote horrek kaleratu zuen lehen diskoa, 1986an: O.K. Korral (Elkar). Grabazioaren soinu akustikoak country musikaren jitea nabarmendu zuen Euskal Herriko baserri, traktore eta ukuiluetan girotutako kantuetan. Oihartzun handia izan zuen diskoak, "Baserriko neskatilak", "Mendi gainean" eta "Bule, bule" abestiei esker. Azken hori Domingo Samudio Texasko kantariaren Woolly bully abestiaren moldaketa zen, baina ez zen bertsio bakarra: Link Wray ("Komantxe"), Wilko Johnson ("Paradisua"), Glenn Moore & Milton Subotsky ("Tren bakartia") eta Chuck Berry ere ("Tximu gorri") bere egin zituen laukoteak. Mikel Insausti zinema kritikari eta Big Crunch, The Covers eta Lusty Men taldeetako kide ohiak idatzi zituen hitzetako batzuk.
Diskoa kaleratu eta berehala, Ebak taldea utzi eta Albertok haren lekua hartu zuen. Geroago, Iñaki Brakamonteren ordez Fermin Iraola sartu zen taldean. Laukote horrek grabatu zuen Beti gogor beti mozkor bigarren diskoa, 1989an. Diskoak hiru bertsio jaso zituen: "Rumble" (Link Wray), "Jo Mari, jo" (The Stranglers) eta "Txanogorritxu" (Ronald Blackwell). Mendiko baserritik kostaldeko tabernetara eta girora jaitsi zen taldea bigarren disko honetan, eta sexuari, alkoholari, rock-and-rollari eta zinemari (John Huston...) buruzko erreferentziez jositako kantuak idatzi zituen.
Diskoa aurkezteko kontzerturik apenas eman ez, eta, zenbait istiluren ostean, taldea desegitea erabaki zuten. Lou kantaria kanpoan geratu zen, eta besteek beste izen batekin jarraitzea erabaki zuten. Labanak sortu zuten, eta sei kantuz osaturiko disko homonimoa kaleratu zuten, "Labanak" (1990), O.K. Korralen diskoen ildo berean. Dani Ulazia (ahotsa eta gitarra), Fermin Iraola (gitarra), Alberto Lizaso (baxua) eta Alberto Inza (bateria). Bi gitarra izateak taldearen soinua gogortu zuen. 1991n, "Nor da pobre, nor da" aberats maxi LPa (Munster/La-Abana Diskak) grabatu zuten zuzenean, eta bi bertsio jaso zituzten: "Jack the ripper" (M. Cooper, Link Wray) eta "Breaks my heart" (Deniz Tek). Handik gutxira, taldearenak egin zuen, baina horren aurretik "Askizu" mini-LPa atera zuten. “Jo ta hautsi”, Dictators taldearen kantuaren bertsioa jaso zuten lan horretan. Geroago, Fermin Iraola (1968-2010) Kiowak eta Noise Hole taldeetan aritu zen, eta Dani Ulazia The Covers taldean, Mikel Insausti zinema kritikoarekin. Lou Olanguak The Lusty Men taldearekin kolaboratu zuen eta Las Lagartas osatu zuen. Iñaki Brakamonte ere zenbait taldetan aritu da: Kiowak, Arakajun, Pareak Bai... 2005eko maiatzaren 20ean taldea berriz elkartu zen, Zarautzko Arraio irratiaren aldeko kontzertu bat eskaintzeko, Putzuzulo gaztetxean. Lou Olangua 2013ko urtarrilaren 12an zendu zen, birikako minbiziak jota.
OK Korral fue un mítico grupo de rock vasco procedente de Zarautz (Guipúzcoa, Europa). Aparecieron hacia el año 1985, y sus miembros procedían todos de otro grupo rock, Los Humedecidos. Al inicio eran Lou Olangua (voz), Eva (batería), Dani Ulazia (guitarra) y Goiko (bajista). Aunque fueron clasificados dentro del Rock Radical Vasco, en la realidad el estilo musical de OK Korral combinaba otros estilos, como un potente R'n'R con influencias del psycho, country, surf o rock garage. Se los considera pioneros del denominado euskalbilly.
El primer disco del grupo OK Korral, "OK Korral" (1986) se editó bajo el sello vasco Elkar. El disco comenzaba con el tema 'Komantxe', una cuca version del 'Comanche' del grupo Wray. Entre otros vivos temas también se escuchan instrumentales propios, como 'Tximo gorri', o una versión en euskera del 'Wolly bully' ('Bule bule') de Sam the Sham. El segundo disco de OK Korral, "Beti gogor, beti mozkor" (Siempre duros, siempre borrachos), fue lanzado por el sello Elkar en 1989. En "Beti gogor, beti mozkor" volvían a revisar un tema clásico del guitarrista shawnee, nada menos que 'Rumble', y metían otro corte instrumental de su cosecha, 'Noraezean'. Entre los covers había otros como 'Go buddy go' de The Stranglers, retitulada en euskera como "Jo Mari, jo".
OLATZ ZUGASTI
Olatz Zugasti (Hernani, Gipuzkoa, 1965) abeslari eta harpa jotzailea da. Benito Lertxundiren disko guztietan parte hartu du 1981. urteaz geroztik, zenbait kantu konposatu ditu kantari oriotarrarentzat, eta haren zuzeneko taldeko kidea da. Bakarlari gisa, musika zelta eta euskal herri kantuak jorratu ditu, lau diskotan: Kantu baten bila nabil (1991), Bulun bulunka (1998), Elearen lainoa (2002) eta Gau hotzenean ere (2010). Orioko Herri Ikastolako haurren abesbatzako zuzendaria da, eta hainbat urte eman ditu herri musikari buruzko Kantaita saioa aurkezten Euskadi Irratian.
Hamahiru urte zituela ezagutu zuen Olatz Zugastik Benito Lertxundi. Lehenagotik bazuen haren berri, diskoen bidez, baina aurrez aurre, lehenengoz, Hernaniko Urumea ikastolan herri kantagintzari buruz Lertxundik ematen zituen saioetan ezagutu zuen. Zortzi urtetatik, gitarra oparitu ziotenetik, musikarako eta kanturako zaletasun handia izan zuen Zugastik, eta ikastolako urteroko jaialdietan abesteko prest agertzen zen beti. Horietako batean Lertxundik berak lagundu behar zion gitarrarekin, baina ez zen agertu kantari oriotarra. Hala ere, Zugastiren ahots fina gogoan gorde zuen Lertxundik, Altabizkar/Itzaltzuko bardoari diskoan (Elkar, 1981) abes zezan deitu baitzion bi urte geroago; hain zuzen, aitari Orreagako gatazkan euskaldunek hildakoak zenbat diren galdetzen dion haurraren ahotsa egin zezan. Handik bi urtera, hamazazpi urte zituela, Lertxundiri zuzenekoetan laguntzen hasi zen Zugasti. Gaur egun bikotea osatzen dute, eta alaba bat dute.
Disko haren grabazioan ezagutu zuen harpa Zugastik. Ordurako musika zelta oso gustukoa zuen, Hernaniko talde batean aritua zen, baina Alan Stivell bretoiaren Renaissance de l'harpe celtique diskoa entzutea erabakigarria izan zen Baionako Kontserbatorioan harpa ikasketak egiteko izena eman zezan. Balkanetako musikak ere asko markatu du Zugasti.
Benito Lertxundiren diskoetan eta haren zuzeneko emanaldietan abeslari nahiz harpa jotzaile gisa aritzeaz gain, bakarkako bidea ere egin du Zugastik. Hain zuzen, kantari oriotarrarekin lanean hasi eta hamar urteren buruan, Kantu baten bila nabil (Elkar, 1991) kaleratu zuen, harpa oinarri hartuta pop eta musika zelta ezkonduta. «Musika zeltak sartzeko eta hunkitzeko gaitasun berezia du, lirismo handiko musika da alde batetik, eta erritmo oso markatutako dantza horiek biziak dira, mundu osoan dira musika honen menpekoak. Hala ere, ni ez nintzateke menpekoen multzo horretan sartuko. Musika interesatzen zait, baina oro har». Joel Merah gitarrista baionarrarekin landu zituen moldaketak, eta Lertxundik berak ekoitzi zuen lan hura.
Zortzi urte geroago sehaska kantu batekin itzuli zen: Bulun bulunka (Elkar, 1999). Diskoetxearen enkarguz egindako lana izan zen, eta euskal kantutegian arakatuz osatu zuen Zugastik errepertorioa. «Kuttunki egindako diskoa da, sentitzen dut halako harrotasun bat horrekin. Nik uste dut gela txiki batean egon zitekeen giroa diskoratzen jakin genuela Angel Unzuk eta biok. Goxotasuna eman genion» .
Lertxundiren diskoetan eta zuzenekoetan parte hartzearekin batera, bere sorkuntza landuz jarraitu du Zugastik, horren emaitzak oso tarteka plazaratu badira ere. Haatik, bakarkako zuzenekorik ez du eskaini, neurri handi batean Lertxundirekin aritzeak baldintzatuta. Elearen lainoa hirugarren diskoan (Elkar, 2002). Itxaro Borda eta Henriette Aire idazleen hainbat poema musikatu zituen Zugastik, musikari talde zabal eta bikain baten laguntzaz.
Hernaniko ikastolan haurtzaroko garaietan jasotakoa gaur egungo haurrei itzultzen saiatu da Zugasti azken urteotan. Izan ere, Orioko Herri Ikastolan sortutako abesbatza zuzentzeko eta haurrei herri kantutegia ezagutarazteko ardura hartu du. Haziak bere fruitua eman zuen 2008. urtean, ikastolako bederatzi haurrek osaturiko Olaxka kantu taldeak lehen diskoa kaleratu baitzuen. Ondoren, talde horretako zenbait kidek Gau hotzenean ere (Elkar, 2010) diskoan parte hartu zuten. Lan hori Mixel Ducaurekin ondu zuen Zugastik, Errobiko taldekide ohia arduratu baitzen ekoizpenaz eta musika laguntzaz. Disko horretako doinu eta hitz gehienak Zugastik sortu zituen.
AMEN
Ormaiztegiko taldea genuen Amen. 1995 urtean grabatu zuten "Bakea menpean" maketa Jomes BAPrrabilen super estudioan 8 pistas batekin. Taldea honako hauek osatzen zuten Iñigo (kitarra eta 2.ahotsak), Iñigo (baxua eta 2.ahotsak), Axi (kitarra eta ahots nagusia) eta Lopez (bateria eta 2.ahotsak).
ON
ON musika taldeko Itsaso Gutierrez musikariak Jauko Barik, Keike, eta Xarma taldeetan aritu eta gero aurten proiektu berria aurkeztuko digu. Taldea, 2012ko martxoan jaio zen. Itsasoren proiektu berria, Denis Alberdi (Keike, Brankan) eta Ibai Suarez lagun zituela osatu zen hirukotea. 2012ko udaberrian hainbat zuzeneko eskaini ostean, uztailan ONen lehen lana grabatu eta autoekoiztuta argitaratu zen. 2013aren otsailan, taldean hainbat aldaketa suertatu ziren, bizitzaren zoriak beharturik. ON defendatzen, gozatzen eta aldarrikatzen Ekaitz Vegas eta Ekhi Vegas musikariak sartu ziren. Ekaitz Vegas, Ekinocio taldean aritu ostean proiektu berri honen bidaian murgildu da, baterian. Eta Ekhi Vegas, esperientzia handiko musikariak baxuarekin bat egin du. Hirukote indartsua osatu dute. Taldeak Beizaman du geltoki.
2014ko uda honetan “ZEIN” izeneko bigarren diskoa grabatu dute Bilboko Koba estudioan Xanpe teknikari izanik. Rock melodikotik abiatuta hainbat errotan blaituriko musika jorratzen dute. Itsasoren melodiek jendarten dauden hainbat kezkaren inguruko haserrea adierazten dute, emakumearen begiradatik eta kezketaik abiatuta; hala, euskal rockaren muduan maiz abandonaturik dauden hainbat arlotaz mintzo dira: bulimia, emakueok jasandako tratu txarrak, emakumeok euren bizitza besteen zaintzan galtzeko joeraren inguruan, etab.
Emakumeek euskal rock muduan eredu eskasia handia dutela agerian da, eta talde honek hori bera eskaintzen digu. Bere sustraietan badu emakume konpositore, gitarra-elektrikojole, abeslari eta hizki-egilea. Jauko barik taldearen sorreratik, 1998tik, rock munduan aritu dena. Ikasle Abertzaleak-ek abenduan egin zuen V. Kongresuaren kanta sortu zuten. Fermin Muguruza eta Andoni Delirium Tremens-en kolaborazio bikainekin. Udan, Donostiako IZANPIRATA lehiaketako irabazle suertatu ziren, eta aitzaki horrekin, Neu Nabigatzera kanta egin zuten, Fer “Apoa”ren kolaborazioarekin. Uztaila eta iraila bitartean beraien lehen lana grabatu dute eta orain kaleratu, 11 kanta bilduko dituen diskoa. Bilbon grabatu da, Koba estudioetan eta Xanpe tekniari. Estudio horietan euskal eszenako lan ezagun ugari grabatu dira: Zea Mays, PILT, Rafa Rueda, Txuma Murugarren, Cobra, Zein, Berri Txarrak,… Esperientzia handiko musikari hauek, nekaezinak dira. Urtebeteko ibilbidean 50 kontzertu baino gehiago eskaini dituzte, Euskal Herriko hainbat txokoetan, baita Madril, Zaragoza eta Asturiasetik ere.
ONDDO
En Bera de Bidasoa asoman su cabeza extrañas energías telúricas que a veces se han plasmado en frutos salvajes, y una trufa cantora endémica que se llama evidentemente Petti. El cuarteto beratarra Onddo, que ahora presenta su primer trabajo con diez canciones, es un "trip" personal del guitarrista Joseba Irazoki, con los hermanos Iñigo (bajo) e Igor Telletxea (batería) y el teclista y saxo Ibai Gogortza . Joseba e Iñigo han acompañado a Petti en directo. Ambos llevan caminos paralelos desde Zup con el que grabaron su primera maqueta de esperanzas. Ellos dos junto al batería Igor Telletxea, y Maikel, que también ha participado en la grabación de Onddo, han sido el grupo de Xabier Montoia en dos trabajos, y lo han paseado con seguridad por los escenarios.
La banda Onddo ha surgido de la tierra fronteriza del rock sicodélico con el pop que tintinea como las campanillas del solsticio de invierno. Escuchamos con cuidado, con miedo a tocarla, esa perlita que es "Japoniar neska" con su sonido bonito cabalgando como "country" refinado. Entramos también casi de puntillas en "Oker" que sabe a ritmo de la tierra y sopla a viento desolador. Los sonidos fríos de "Jeloskor" que permiten un baile agarrado, nos recuerda al trabajo que estos mismos músicos hacen con Montoia, quien por cierto, al igual que Petti y Beñardo Goietxe pone coros aquí y allá.
Onddo se centran en un riff de rock para sacudirse "Luzaroan zu gabe", que como todas las piezas de este disco busca embrujar con sonidos hermosos, impuros, imperfectos. El material rítmico de "Dutxan edo ohatzean" retoma líneas de ese pop con delirios mientras que "Beldurra arnasten" huele al estilo de Bera. No se si los músicos entenderán lo que quiero decir, y menos los demás. Onddo no juegan a ser REM, ni Phish, ni Grateful Dead, pero escuchando "Belarriak bero" parece que estos bocetos concentran atmósferas jugando contra el tiempo.
........................................................................................................
Musikaren esparruan tradizio luzeko herria izan da Bera. Herrian jaiotako edo bizi izandako musikarien artean, aipatzekoak dira Isidoro Fagoaga (Bera, 1893 - Donostia, 1976) tenorea, Mikel Irazoki (M-ak, Bizkarhezurra, Miguel Bose...) eta Fernan Irazoki (M-ak, Fito y los Fitipaldis...) anaiak, Joseba Irazoki (Maixa ta Ixiar, Xabier Montoia band, Onddo, Do, On Benito...), Iñigo Telletxea eta Igor Telletxea (Xabier Montoia band, Anje Duhalde, Triki ta ke...) anaiak, Javier Perez de Azpeitia pianojolea, Petti bakarlaria, Xabier Erkizia (Gutariko bat, Voodoo Muzak, Café Teatro, Billy Bao...) soinu artista, Josu Goia kantaria, Beñardo Goietxe (Morau eta Agotak, Noise Hole, Mugaldekoak...), Mikel Etxegarai (Gutariko bat, Voodoo Muzak, Mengele Quartet, Bizarra..) eta abar.
Azken hamarkadotan, Beran hainbat pop eta rock talde sortu dira: Onddo, Borrokan, Gutariko Bat, Noise Hole, On Benito eta Sexty Sexers adibidez. Aipagarria da, baita ere, 2000. urtetik aitzina urtero ospatzen den ERTZ jaialdia, Bertze Musikei eskainitako ekitaldia.
OHIANA
Ohiana
rock taldea Tafalla herrian sortu zen, 80. hamarkada hasieran. Rock
sinfonikoa jorratu zuten lehen urteetan, baina, geroago, heavy rock
estilora pasa ziren. 1987. urtean diskolan bat ekoizteko aukera izan
zuten, bain,a azkenean, ez zen suertatu. 90. hamarkada hasieran, bi
disko eder kaleratu zituzten, "Menos sensibilidad" (1990) eta "En otro
lugar" (1991). Azken disko hau Nafarroako Gobernuko IV Pop Rock
lehiaketa irabazi ostean burutu zuten. Gaur egun, zoritxarrez, nahiko
ezezagunak dira nafar rock zaletu askorentzat.
El grupo navarro Ohiana surgió en Tafalla (Navarra, Europa), a comienzos de la década de los 80. Empezaron a tocar solo para divertirse en su local, sin cantante, ni nada, practicando rock sinfónico. Tras dos o tres años, evolucionaron hacia el heavy rock. Durante un tiempo, la banda contó con una vocalista femenina. Luego, Ohiana ficharon a otro cantante llamado Mikel. En 1987, estuvieron a punto de grabar un LP, pero, finalmente, la cosa no cuajo.Ya en 1990, con un nuevo cantante llamado Alfonso Gutierrez, la banda navarra Ohiana grabaría, por fin, su primer disco, "Menos sensibilidad". Eran ocho cucos temas, en una onda algo más pop rock, como "Menos sensibilidad", "Me gustaría", Corazón de metal gris", "Malicia en tu mirada", Muñeca de goma", Vida de bohemio" o "Amor de ficción".
En 1990, tras ganar el IV Concurso de Pop Rock organizado por el Gobierno de Navarra, los Ohiana grabaron y se autoprodujeron su segundo álbum, "En otro lugar" (1991), con apenas 1.300.000 pesetas del primer premio. Colaboraron en este disco el señor Javier Lizarazu "Puntxes" (batería de los Tahures Zurdos) y Joaquin Taboada (teclista del grupo Malos Tratos). En total eran 10 buenos temas, "En otro lugar", "No puedo más", "Hay que ver", "No eres tu", Sencilla mujer", "No es como lo ves", "Ser como los demás", "Civilización, "Es la historia" y "Divertimento para un grupo de rock". En esa epoca, la banda estaba compuesta por Jose Javier Ibañez (guitarra), Alfonso Gutierrez (voz), Javier Marco (baxua) y Fernando Ualde (batería).
MENOS SENSIBILIDAD (1990)
1. Menos sensibilidad
2. Me gustaría
3. Corazón de metal gris
4. Malicia en tu mirada
5. Vida de bohemio
6. Muñeca de goma
7. Amor de ficción
8. Celda de castigo
EN OTRO LUGAR (1991)
1. En otro lugar
2. No puedo más
3. Hay que ver
4. No eres tu
5. Sencilla mujer
6. No es como lo ves
7. Ser como los demás
8. Civilización
9. Es la historia
10. Divertimento para un grupo de rock
El teclista de los Ohiana, Joaquin Taboada, también grabó junto al mítico grupo rock navarro Malos Tratos, el tercer disco de la banda, "El Beso del Camaleón' (1991). Como acordeonista y teclista, JoaquinTaboada ha pertenecido junto a los mariachis del gran Chuchin Ibáñez, en la grabación de "Millones y chamacas" (2003) y con el mariachi del señor Diego Quevedo.
Ohiana was basque pop rock band. They were from Tafalla (Navarra, Europa).
DISCOGRAPHY1990. "Menos sensibilidad"
1991. "En otro lugar"
DISCOGRAPHY1990. "Menos sensibilidad"
1991. "En otro lugar"
Suscribirse a:
Entradas (Atom)